Jag - en ekohönsmamma!

Hoppas att alla mammor i Sverige hade en riktigt fin morsdag i söndags!

Inför morsdagen var det flera tidningar som publicerade tester där man kunde testa sin mammatyp. Jag läste igenom testerna i Amelia och Svenska Dagbladet och kom fram till att jag är blandning av två mammatyper - en ekohönsmamma! Jag vill värna om naturen och vill gärna att barnen också ska lära sig det men jag har mycket kvar att bli en riktig ekomamma. Hönsmamma hade jag inte tänkt att jag skulle vara men nog är jag lite nojig när det gäller barnens säkerhet t ex i bilen eller till havs. 

Här är de olika mammatyperna enligt Moas mammometer (Svenska dagbladet 2008-05-25):
- lattemamman
- glamourmamman
- ekomamman
- hönsmamman
- slackermorsan

Vilken mammatyp är du?

Ruotsissa oli viime sunnuntaina äitienpäivä ja monet lehdet julkaisivat erilaisia äititestejä sitä ennen. Yllä Svenska Dagbladetin äititesti tavallisimmista äitityypeistä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0