Vem har tagit majnycklar?

Döm om min förvåning när jag läste denna nyhet på Helsingin Sanomat! Det fanns tydligen bara ett enda exemplar av blomman majnycklar i Finland på en ö Morgonlandet utanför Hangö och nu har någon tagit den! Som blivande skärgårdsbo vill jag värna om skärgårdsnaturen. Vem kan vara så otänksam att man stjäl en sällsyn blomma av det här slaget?

Arvaa hämmästykseni, kun luin tämän uutisen Helsingin Sanomista! Morgonlandet-saarella Hangon edustalla oli nimittäin Suomen ainoa yksilö leveälehtikämmekkää ja nyt joku on vienyt sen! Tulevana saaristolaisena haluan tietysti vaalia saariston luontoa. Kuka voi olla niin ajattelematon, että varastaa tälläisen harvinaisen kukan?

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomen+harvinaisin+kasvi+varastettu/1135236174899




Kuva/bild Helsingin Sanomat

Kommentarer
Postat av: Elina

Svar: Hejhej! Lite svårt att svara på men inte så långt bort nu tror jag :) När är intervjun? Jag har din blogg och en till tjejs blogg som jag ska greja med nu. Du kan väl kanske mejla mej lite bilder som du vill ha med på bloggen om du har några speciella önskemål.. Annars snor jag ihop en egen variant av havs-tema så får jag se vad du tycker om den :) Har du nåt speciellt du vill att det ska stå på headern? Eller ska jag använda samma text som den du har nu och bara snygga till den lite? Har du nån användarbild att använda så får du hemskt gärna även mejla den till mig! Ha det fint så länge. Mvh Elina

2008-05-08 @ 16:52:17
URL: http://candypie.blogg.se/
Postat av: Bergagårdens Lina

Ja, världen är inte stor, hihi! speciellt inte på internet :)



Det blir säkert en jättesnygg design!!

2008-05-08 @ 21:31:18
URL: http://www.bergagardens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0