Flera hösttecken

Även de mest ihärdigaste sommargästerna har nu börjat att ge sig av från skärgården. Skolorna startar nästa vecka så barnfamiljerna har faktistk ingen annan möjlighet än att återvända till vardagen. Helgerna fortsätter säkert att vara livliga minst en månad till men veckorna blir nog tystare. Vi har också börjat förbereda oss för vardagen och tankarna på hur det skulle kunna se ut är många men ingenting har förverkligats ännu. 

Kestävimmätkin kesälomalaiset ovat nyt jättämässä saariston. Koulut alkavat ensi viikolla eikä lapsiperheillä ole muuta mahdollisuutta kuin palata takaisin arkeen. Viikonloput ovat varmasti vilkkaita vielä ainakin kuukauden ajan, mutta viikot sitäkin hiljaisempia. Mekin valmistaudumme pikkuhiljaa arjen viettoon. Joitakin suunnitelmia tulevan arjen ohjelmasta on jo olemassa, mutta mitään ei toistaiseksi ole vielä toteutettu.

Kommentarer
Postat av: Kamomilla

Hej!

Visst är det skönt när det lugnar ner sig... Mina sista veckor på jobbet före semestern(som skall börja 18.8) blev till sjukledighet och nu går jag här och hoppas bli så frisk så jag ännu hinner känna av lite sommar trots allt.

Min diagnos blev TBE, en fästingburen hjärnhinneinflammation, som påminner om att vår så underbart vackra skärgård innhåller en del väldigt farliga moment också...



Jag förstår att ni njuter av varje stund på er ö! Hösten har sin underbara charm den också!

Kamomilla

2008-08-11 @ 20:21:59
URL: http://lillakamomilla.blogspot.com
Postat av: Päivi

Oj, vad tråkigt! Man kan ju inte skydda sig för fästingarna alls. Vi har också fått fästingar vid några tillfällen men inget TBE än så länge.

/Päivi

2008-08-15 @ 11:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0