Konstutställning och äppelträdgård

Om jag skulle vara tvungen att välja bara ett utflyktsmål som jag tycker bäst om här i skärgården skulle valet bli mycket svårt. Platserna är helt enkelt en finare den andra! I dag besökte vi Söderlångviks gård som är känd för att vara Amos Anderssons gamla sommarresidens och numera även hela Finland största äppelodling. Fina promenader, vackra byggnader, mycket konst och till slut gårdsbutiken med sina äppelspecialiteter! Jag kan varmt rekommendera ett besök där men ha inte för bråttom för det finns mycket att se på gården.

Jos minun pitäisi valita vain yksi retkikohde, josta pidän kaikkein eniten täällä saaristossa, olisi valinta hyvin vaikea. Kohteet ovat kerta kaikkiaan toinen toistaan hienompia! Tänään kävimme vierailulla Söderlångvikin kartanossa, joka on tunnettu paitsi Amos Anderssonin kesäresidenssinä niin myös Suomen suurimpana omenaviljelyksenä. Upeita kävelyreittejä, kauniita rakennuksia, paljon taidetta ja lopuksi tilamyymälä omenaerikoisuuksineen! Voin lämpimästi suositella käyntiä siellä, mutta älä pidä liian kiirettä, sillä nähtävää tilalla todella riittää.


Amos Anderssons sommarhem


Kommentarer
Postat av: Anna T

Jag håller med dig, det är verkligen trevligt där.



Hoppas vi får se er på Lappo nästa sommar.



Den 14:e september bär det av för mig till Indien i sex månader. Spännade...



Hälsa familjen

Kram Anna

2008-08-29 @ 12:07:41
URL: http://medtrobloggen.se/hallonet
Postat av: Anonym

menar jag så klart...

2008-08-29 @ 16:44:48
URL: http://metrobloggen.se/hallonet
Postat av: Päivi

Ja, det vore roligt att träffas! Lycka till med resan!

/Päivi

2008-09-01 @ 11:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0