Hemma

Någon klok person har sagt att ditt hem är där ditt hjärta är. En annan anser i stället att ditt hem är där din resväska är. Hur som helst så känner vi att vi har kommit hem, när vi nu är i Sverige på besök, men samtidigt har vi lämnat hemmet som numera är i skärgården. Visst kan man ha flera hem...?

Joku viisas henkilö on joskus sanonut, että kotisi on siellä missä sydämesi on. Joku toinen puolestaan on sanonut, että kotisi on siellä missä matkalaukkusi on. Meistä tuntuu joka tapauksessa siltä kuin olisimme tulleet kotiin nyt kun olemme Ruotsissa vierailulla ja samalla siltä kuin olisimme jättäneet kotimme, joka on nyt saaristossa. Mutta eikö ihmisellä voikin olla monta kotia...?

Vackra skärgårdsrosor
Kauniita saariston ruusuja
Bild MP


Kommentarer
Postat av: anne

Trevligt att få läsa hur ni har haft det! =) Och jag är glad över att allt verkar ha gått fint!!

Jaa- språkfrågan kan vara lite knepig ibland - jag funderade också just att ska det bli finska eller svenska! Har haft i tankarna att borde jag också börja hålla blogg på två språk - men hittils har det inte blivit av... Bra att man får någonting ihop ens på ett språk, men kanske en kortare sveskspråkig sammanfattning?? jag får se...



Ha det skönt o njut av solen! Önskar Anne

2008-06-30 @ 10:53:35
URL: http://huvilaunelmaa.blogspot.com
Postat av: Lena

Välkomna till Finland! Å vad härligt ni har det, riktiga paradiset! Och vad roligt att du skriver en blogg så vi får ta del av ert underbara år! Ha det så bra!



Soliga hälsningar, Lena

2008-07-04 @ 07:31:45
URL: http://villaveranda.blogspot.com
Postat av: Kamomilla

Hej!

Hoppas ni har det bra! det var så kul att läsa om er i tidningen!

Kram, Kamomilla

2008-07-04 @ 22:50:33
URL: http://www.lillakamomilla.blogspot.com
Postat av: Piritta

Hej. Visst kan man ha två hem, det tycker då jag iaf....Jag har tre, det är väl därför jag inte riktigt vet vart jag hör hemma. Där jag bor nu, eller där jag föddes o växte upp eller i Finland där jag har min släkt o tillbringade alla somrarna när vi var små??? Säg det den som kan. Ha det gott. Kram Pirre

2008-07-05 @ 23:41:56
URL: http://gallerihonshuset.blogspot.com
Postat av: Päivi

Jag stortrivs verkligen i Finland men saknar Sverige samtidigt... Det blir spännande att se vad som händer efter detta år. Nu ska vi bara koncentrera oss på att njuta av skärgården!

/Päivi

2008-07-12 @ 09:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0