3 saker jag saknar från stan

Vi har varit i stan i en vecka nu och då blir det så konkret vilka saker man saknar när man är i skärgården, nämligen kulturutbudet, hobbymöjligheterna och kompisarna förstås. Samtidigt finns det saker i skärgården som jag saknar när jag är i stan. De är havet - naturligtvis - men även skogen, djuren och lugnet. Stadsbesöket har ändå varit en rolig "semester" för oss alla förutom hunden då som inte kan förstå varför hon inte kan springa fritt ute. Staden är bra men just nu räcker det att vi kan åka hit på semester!

Me olemme nyt olleet viikon kaupungissa ja silloin konkretisoituvat ne asiat, joita saaristossa jää kaipaamaan, nimittäin kulttuuritarjonta, harrastusmahdollisuudet sekä tietysti ystävät. Toki saaristossakin on asioita, joita taas kaipaa kaupungissa. Ne ovat meri - luonnollisesti - mutta myös metsä, eläimet ja rauha. Kaupunkivierailu on ollut mukava "loma" meidän muiden mielestä, koiramme ainoastaan on ihmeissään kun ei saakaan juosta täällä vapaana. Kaupunki on kyllä kiva paikka mutta juuri nyt riittää että pääsemme tänne lomalle!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Allting har sin charm, jag vill bo på landet och åka på utflykt till stan och inte tvärtom.

Kram Lotta

2008-10-08 @ 12:19:03
URL: http://mittlivplandet.blogspot.com
Postat av: Dubbelörnen

Så roligt att du hittat in till mig. Låter som ni gör samma "resa" som vi ;). Vi lämnade Stockholm o stressen för ett lugnare o mer harmoniskt liv här på landet. Vi stormtrivs! Har inte ångrat en sekund.



Saknar inget fr stan o besöker mycket sällan storstan. Vi har allt här i närheten o flera mysiga småstäder finns här.



Har kikat runt på din blogg o gissa om jag är avis på saunan!! Kommer urspr fr Tornedalen så det känns tufft att vara utan. men till nästa höst hoppas vi att vi har en fristående bastustuga på gården, vedeldad självklart ;).



Hänger nästan med i din skrivna finska. Kan ju tornedalsfinskan ;).



Komemr att fortsätta följa dig! Kan ju inte låta bli ;)



Kramar

2008-10-08 @ 13:03:03
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com
Postat av: kamomilla

hej!

Det bästa är ju om man kan plocka guldkornen ur båda världarna! :)



Jodu, stormen märktes nog minsann! Det ven i knutarna, dundrade i takplåten och regnade som bara atttan...

2008-10-08 @ 17:02:02
URL: http://lillakamomilla.blogspot.com
Postat av: PiaMaria

Hej!

Nu har jag lagt till din fina blogg bland favoriterna på min sida!

...Och nu ska jag läsa vidare här hos dej....



Ha det så bra i höstvädret!



kram Pia

2008-10-08 @ 18:13:20
URL: http://mammaslillagomstalle.blogspot.com
Postat av: Huset på landet

Ja det är ju så, att man måste ge upp någonting oberoende av var man bor. Då gäller det att prioritera. De bekanta vi har som bor i storstan, så de går inte oftare än vi på teater och inte hinner de ut och shoppa speciellt ofta heller. Dessutom bor de kanske långt borta från barnens mor-/ och farföräldrar och har aldrig någon barnvakt...

Svar: storasyset är 4 år och lillebror nyss fyllda 1!

2008-10-10 @ 10:59:21
URL: http://www.husetpalandet.blogspot.com
Postat av: Päivi

Tack för era fina ord. Så roligt att hitta andra som gillar livet på landet!

2008-10-15 @ 13:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0