Sensommar

Vilket underbart höstväder har vi haft hela veckan! T-tröjor och shorts har tagits fram från vinterförvaring på nytt och till och med badkläderna skulle ha behövts i går. Vi åkte nämligen till en liten ö för att plocka snäckor och stenar och där tyckte barnen att det var så varmt att de tog av kläderna och hoppade i vattnet direkt! Och inte verkade de frysa heller. Ni borde bara ha sett minerna på några förbipaserade som själv hade tjocka höstkläder och mössor på sig...

Kylläpä meillä on ollut ihana syyssää koko viikon! T-paidat ja shortsit on otettu uudelleen esiin talvivarastosta ja uimapukujakin olisi tarvittu eilen. Teimme nimittäin retken pienelle saarelle simpukanpoimimistarkoituksessa ja siellä oli lasten mielestä niin lämmintä että he heittivät vaatteet pois ja kirmasivat suoraa päätä kylmään meriveteen! Eivätkä he edes näyttäneet palelevan. Olisittepa vain nähneet muutamien ohiajavien veneilijöiden ilmeet...

Kommentarer
Postat av: Kamomilla

Hej!

Den lilla filuren heter Svante och är alltså en liten kille. Till rasen en West Highland White Terrier (även kallad westie) Han flyttar in hos oss den 4.10.Ska bli så spännande! det blir min första hund och jag har väntat i 35 år!! (jag är 40 nu)



Visst har jag hunnit njuta av vädret som varit underbart!!. jag jobbar nu på ett dagis och får njuta av vädret två gånger per dag, satoi tai paistoi ;)

2008-09-25 @ 20:48:41
URL: http://lillakamomilla.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej!

Den lilla filuren heter Svante och är alltså en liten kille. Till rasen en West Highland White Terrier (även kallad westie) Han flyttar in hos oss den 4.10.Ska bli så spännande! det blir min första hund och jag har väntat i 35 år!! (jag är 40 nu)



Visst har jag hunnit njuta av vädret som varit underbart!!. jag jobbar nu på ett dagis och får njuta av vädret två gånger per dag, satoi tai paistoi ;)

2008-09-25 @ 20:49:28
Postat av: Kamomilla

Hoppsan, det blev lite dubbelt upp, pga av krångel med förbindelsen (trådlös)

2008-09-25 @ 20:50:45
URL: http://lillakamomilla.blogspot.com
Postat av: Anna

Låter ju helt ljuvligt. Indien bjuder idag på 38 grader och sol men det är inte lika förvånande, det är det varje dag, plus minus 3 grader.

2008-09-26 @ 15:38:33
URL: http://metrobloggen.se/hallonet
Postat av: Huset på landet

Oj det låter ju helt underbart! Själv har jag inte vågat doppa mig på hela sommaren, men ungarna de tycker ju att det är varmt så fort isen har gått =). Idag har det blåst ordentligt här, den första riktiga höststormen...

2008-09-27 @ 19:07:15
URL: http://husetpalandet.blogspot.com
Postat av: Päivi

Man ska njuta av sådana här dagar så länge de varar! Nu är det nog slut med varma höstdagar eftersom en storm är på väg hit också.

2008-09-27 @ 21:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0