Sportlov



Sportlovet har äntligen börjat och det har fört sig mera folk i skärgården. Det syns dock mest bara på färjan. Jag tror faktiskt att skärgården är till och med underskattad som vintersemestermål. Många vill åka norrut till de långa skidbackarna men den som söker sig något annorlunda borde verkligen ta sig hit! För att nämna bara några av möjligheterna koncentrerar jag mig på sådant man kan göra på eller under isen: till exempel promenera, åka skridskor, skidor, spark eller pulka, åka snöskoter, fyrhjuling eller bil samt pimpla, vinterfiska eller vinterbada. Jag har kryss på åtta trots min brutna arm. Hur många kryss skulle du vilja ha?

Hiihtoloma on vihdoin alkanut ja sen mukana saaristoon on tullut lisää väkeä. Se näkyy kuitenkin enimmäkseen vain lautalla. Luulenpa että saaristo on talvilomakohteena jopa aliarvostettu. Moni haluaa pohjoisen lumisille rinteille, mutta jotain muuta kaipaavalle saaristo on erinomainen vaihtoehto! Mainitakseni vain osan mahdollisuuksista luettelen tässä sellaisia, joita voi harrastaa jäällä tai sen alla: esimerkiksi kävely, luistelu, hiihtäminen, potkukelkkailu tai pulkkailu, lumikelkalla, mönkijällä tai autolla ajaminen sekä pilkkiminen, verkkokalastaminen tai avantouinti. Minä ruksasin listasta kahdeksan murtuneesta kädestäni huolimatta. Kuinka monta ruksia sinä haluaisit?


Stadig is med lite snö ovanpå = perfekt!


Även med en arm kan man göra mycket

Kommentarer
Postat av: Ullis/Leva på landet

Men vilket äventyr du har varit med om. Hoppas att du blir riktigt bra i din arm. Det var ju lite tur att det inte var sommar och varmt. Vi får vänta en vecka till innan vi får sportlov.



Ha en bra vecka!

Kram Ullis

2009-02-15 @ 22:20:23
URL: http://levapalandet.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej på dig....men jösses, gipsad arm. Ja, tyvärr kan det vara lurigt med den där isen, vilken tur att det ordnade sig till slut iaf.



Jag förstår om det tar lite längre tid och skriva med vänster hand...Jag gör också ett försök:

toivottavasti paranet pian =)

Ja, det tog sin lilla tid bara den korta meningen, och så skrev jag på finska, då måste man ju tänka också hi hi...



Ha det gott. Kram Pirre

2009-02-16 @ 22:17:18
Postat av: Pirre

Hej på dig....men jösses, gipsad arm. Ja, tyvärr kan det vara lurigt med den där isen, vilken tur att det ordnade sig till slut iaf.



Jag förstår om det tar lite längre tid och skriva med vänster hand...Jag gör också ett försök:

toivottavasti paranet pian =)

Ja, det tog sin lilla tid bara den korta meningen, och så skrev jag på finska, då måste man ju tänka också hi hi...



Ha det gott. Kram Pirre

2009-02-16 @ 22:18:10
URL: http://gallerihonshuset.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0